Op vrijdag 5 juli kreeg stichting Schets het certificaat Haags Keurmerk voor Vrijwilligersorganisaties (HKV) uitgereikt. PEP Den Haag, waarin kleine vrijwilligersorganisaties lieten zien hun vrijwilligersbeleid op orde te hebben.

“In 3 maanden tijd zijn we gekomen tot een volledig beleid  van Stichting Schets. Vrijwilligers zijn het kapitaal van een vrijwilligersorganisatie. Belangrijk dus om goed te regelen dat wij  als organisatie voldoende vrijwilligers vinden en hen ook voor stichting Schets weten te behouden. Met het Haags Keurmerk voor Vrijwilligersorganisaties laten wij zien dat ons vrijwilligersbeleid goed op orde is. Dat geeft vrijwilligers vertrouwen, maar zorgt er ook voor dat vrijwilligers weten wat ze van ons kunnen verwachten en wat er van hen verwacht wordt”, aldus de voorzitter van stichting Schets.

Voor de organisaties een waardevol proces dus, en voor de vrijwilligers een waarborg dat ze in goede handen zijn. Adviseurs van PEP Den Haag hebben het proces begeleid. Het traject was pas rond nadat het vrijwilligersbeleid in de praktijk was getoetst.  De adviseurs van PEP Den Haag controleren dan of het beleid niet alleen een papieren tijger is, maar ook in de praktijk wordt toegepast.